Aktualności
Toyota wykryła wady w ponad 3 mln aut.
30.06.2016
Toyota ponownie wzywa do serwisów użytkowników swoich samochodów. Problemy ze zbiornikiem paliwa oraz kurtynami powietrznymi dotyczą około 3,4 mln samochodów.
 
Na liście 2,87 mln aut, które powinny stawić się do kontroli w serwisach Toyoty są tak popularne modele jak prius, auris i corolla. Samochody wyprodukowano pomiędzy kwietniem  2006 i sierpniem 2015. Powód akcji kontrolnejMożliwa awaria systemu pochłaniania oparów paliwa ze zbiornika. Pęknięcia mogą skutkować wyciekiem benzyny.

Jednak to nie koniec kiepskich informacji dla posiadaczy aut japońskiego koncernu. W serwisach ma zameldować się blisko 1,5 mln hybrydowych modeli prius, prius plug-in i lexus CT 200h wyprodukowanych w latach 2008-2012 (w tym ponad 930 tys. sztuk objętych akcją "paliwową"). Samochody, których dotyczy sprawa są wyposażone w kurtyny powietrzne umieszczone we wzdłużnych belkach dachowych po obu stronach. Każda z kurtyn zawiera dwa połączone ze sobą napełniacze, jeden wypełniony sprężonym gazem, a drugi środkiem pirotechnicznym.

Wiadomo, że właściciele samochodów (prius, prius plug-in i lexus CT200h) są zapraszani serwisów. Tam w ich autach zostaną zamontowane specjalne elementy wzmacniające połączenie napełniaczy w zespole kurtyny powietrznej. W Polsce sprawa kurtyn dotyczy 925 aut.

dziennik.pl


Gdzie ruszył odcinkowy pomiar prędkości na drogach
26.05.2016
W sumie uruchomiono już 16 odcinkowych pomiarów prędkości na drogach całej Polski. Z wszystkich spływają już mandaty.
 

Obok 400 fotoradarów na drogach całej Polski działa też 16 odcinkowych pomiarów prędkości. Kolejnych 13 ruszy w 2017 r.

Pierwsze urządzenia do odcinkowego pomiaru średniej prędkości rejestrują wykroczenia już od końca 2015 r. Chodzi o lokalizacje: Łosiów, Łuszczów, Karniewo oraz odcinek Zwierki–Zabłudów. Uruchomiono 12 kolejnych.

Jak działa system? Urządzenia rejestrują wjazd pojazdu na dany odcinek, utrwalając nr rejestracyjny, markę i typ samochodu, a przede wszystkim godzinę wjazdu na odcinek. Z kolei bramka na jego końcu dokona drugiego zdjęcia, podczas którego zostanie obliczona średnia prędkość, z jaką auto go pokonało. Jeśli średnia będzie większa niż dozwolona prędkość, trzeba się liczyć z mandatem.

Odcinkowy pomiar prędkości to nowość na polskich drogach. W Europie działa już od lat. Włoski system Safety Tutor np. istotnie przyczynił się do redukcji liczby tragicznych zdarzeń na drogach, na których został zamontowany. Wielu ekspertów w dziedzinie bezpieczenstwa twierdzi, że system ten jest skuteczniejszy od pojedynczych fotoradarów. Jego przewagą jest m.in. możliwość wymuszenia na kierowcach przestrzegania dopuszczalnej prędkości na dłuższym odcinku drogi (liczy się bowiem średni czas przejazdu). Ale na tym nie koniec.

Jazda ze stałą prędkością, przy braku intensywnych przyspieszeń, powoduje ograniczenie emisji spalin zanieczyszczających środowisko i oszczędności w zużyciu paliwa. Jednocześnie sam ruch drogowy staje się bardziej płynny.

W całym kraju Główny Inspektorat Transportu Drogowego uruchomi w sumie 29 takich urządzeń. Do instalacji wytypowano miejsca na drogach krajowych, w których najczęściej dochodzi do wypadków (autostrady i drogi ekspresowe nie będą na razie objęte systemem).

Do zaakceptowania systemu mają przekonać kierowców europejskie badania. We Włoszech, gdzie system działa od 2005 r., liczba wypadków spadła o 19 proc.

W Austrii na dwukilometrowym odcinku drogi A22 przez dziesięć lat nie doszło do żadnego śmiertelnego wypadku.

W ciągu pierwszych trzech tygodni działania pomiaru na czterech odcinkach Główny Inspektorat Transportu Drogowego zarejestrował ok. 1,5 tys. naruszeń.

Gdzie lepiej uważać

- Kluki (województwo łódzkie),

- Kolbuszowa (województwo podkarpackie),

- Krościenko Wyżne–Iskrzynia (województwo podkarpackie),

- Lubin (województwo dolnośląskie),

- Strachówka–Warmiaki (województwo mazowieckie),

- Gorzyce (województwo śląskie) – dwa odcinki,

- Wilcza–Nieborowice (województwo śląskie),

- Radlin (województwo świętokrzyskie),

- Rybitwy–Polesie (województwo mazowieckie),

- Szymaki (województwo mazowieckie),

- Pawłowo (województwo mazowieckie).

RZ.

 


Kodeks drogowy dotyczy także cyklistów
27.04.2016
Na ścieżkach rowerowych, na drogach, na chodnikach zapanowała wolna amerykanka. Cykliści jeżdżą, jak chcą, w ogóle nie przestrzegają przepisów, a potem awanturują się, gdy kierowca im zwróci uwagę. Z kolei kierowcy parkują na rowerowych ścieżkach, blokują przejazdy, nie patrzą, czy ktoś jedzie. Pieszym wydaje się, że ścieżka rowerowa to chodnik.
 

Wszystkich uczestników ruchu drogowego – kierowców, pieszych i rowerzystów – obowiązują przepisy kodeksu drogowego. Cóż z tego, skoro są nagminnie lekceważone. Przypominamy zatem 10 najważniejszych zasad regulujących sprawy, które stają się źródłem konfliktów między tymi trzema grupami na drodze.

Pod prąd

W wielu miastach dopuszczono możliwość, by cyklista poruszał się po ulicach jednokierunkowych w obu kierunkach. Nie jest to jednak powszechnie obowiązująca zasada. Pod prąd można wjechać tylko w taką ulicę, przy której zakaz wjazdu opatrzono tabliczką „nie dotyczy rowerów”.

Po ścieżce i po jezdni

Rowerzysta powinien poruszać się po ścieżce rowerowej, a gdy jej nie ma – po poboczu drogi. Na jezdnię wyjeżdża tylko wtedy, gdy nie ma ani ścieżki, ani pobocza, albo jest ono w takim stanie, że nie nadaje się do jazdy. Wtedy jednak porusza się cały czas blisko prawej krawędzi pasa ruchu. Jedynie szykując się do skrętu w lewo, powinien zjechać do osi jezdni. Tu i ówdzie zaczęto już używać nowego znaku poziomego P-27 („kierunek i tor ruchu roweru”), który ma zastosowanie tam, gdzie brak jest miejsca na wyznaczenie pasa ruchu dla rowerów na jezdni lub jego wyznaczenie byłoby niebezpieczne. Znak ten podpowiada rowerzyście, którędy dokładnie powinien jechać. Rzecz jasna kierowcom nie wolno blokować ścieżek rowerowych. Ani tym bardziej parkować na nich.

Po zebrze na piechotę

Nie wolno – choć naprawdę niewiele osób przestrzega tego przepisu – przejeżdżać rowerem przez ulicę przy użyciu przejść dla pieszych. Grozi za to mandat. Jeśli chcemy z takiego przejścia skorzystać, należy zsiąść z roweru i przeprowadzić go na drugą stronę.

GP

 


[ podstrona 8 z 21   początek ... | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | ... koniec ]

• Logowanie
Login   Hasło     przypomnij hasło
start | szukaj | aktualności | o nas | zapisz się | przypomnij hasło | przyklej kartkę | ochrona prywatności | reklama | zasady działania portalu | regulamin | cennik | kontakt |
Copyright © TwojaRejestracja.pl. All rights reserved